Thursday, August 19, 2010

Salleh oh Salleh

Adui.. banyak sangat perkara yang berlegar-legar dalam ruang fikiranku ni (ruang??) Daripada menu berbuka harian.. kegirangan dapat breastpump baru.. hinggalah salleh gregor samsa nih. Salleh gregor samsa? siapa itu? lawyer? margistrate? ahli muzik? Aku tak peduli ko la salleh! Aku menyesal mengambil tau sebab tekanan darahku membentuk satu gelombang sinusodial yang ampitudnya tidak sama bagi setiap denyut. Faham tak? Aku tak nak kesah ko faham atau tidak sebab aku bukan sedang mengajar ko untuk lulus SPM. Maafkan aku wahai anda yang membaca kerana aku menulis dalam keadaan separa sedar. Aku pun tak nak ulas apa-apa pasal budak ni sebab aku bukan pengulas sukan. Cuma yang aku mau katakan : Bertaubat lah wei kepada En. Salleh ni dan golongan yang sewaktu dengannya. Dan rakan dan sahabatku, sesungguhnya golongan seperti salleh ini telah diuji dengan ujian yang berat ini dan kelihatan seperti tidak mampu menangkis jadi marilah kita sama-sama berdoa untuk diri kita dan keluarga kita agar dikuatkan dan ditetapkan iman kepada agama yang benar ini. Dan semoga golongan seperti salleh ini bertemu jalan kembali ke pangkal jalan. Amiin. Sesungguhnya, sekarang ini akhir zaman. Kita juga manusia biasa sama seperti Salleh ini. Jika kita diuji dengan ujian sebegitu, sekuat manakan iman kita untuk menangkisnya? Jadi, banyak-banyaklah berdoa. Na'uzubillah.... Ok. Cukup la.

3 comments:

elyna griffin said...

hey, nak tnye pasal medela? mcmne? ok tak? planning to buy one soon

anyway sape pulok nyodok hijau salleh ni? story mory la

~n0rliza 0thman~ said...

dapat pam baru? pam ape tu? =D

semoga salleh tu sempat bertaubat..

plain_jane said...

lyn : ok.. :) dah menyerasikan diri.. heheh..

kak liza : sy beli freestyle kak liza.. hehe

Thursday, August 19, 2010

Salleh oh Salleh

Adui.. banyak sangat perkara yang berlegar-legar dalam ruang fikiranku ni (ruang??) Daripada menu berbuka harian.. kegirangan dapat breastpump baru.. hinggalah salleh gregor samsa nih. Salleh gregor samsa? siapa itu? lawyer? margistrate? ahli muzik? Aku tak peduli ko la salleh! Aku menyesal mengambil tau sebab tekanan darahku membentuk satu gelombang sinusodial yang ampitudnya tidak sama bagi setiap denyut. Faham tak? Aku tak nak kesah ko faham atau tidak sebab aku bukan sedang mengajar ko untuk lulus SPM. Maafkan aku wahai anda yang membaca kerana aku menulis dalam keadaan separa sedar. Aku pun tak nak ulas apa-apa pasal budak ni sebab aku bukan pengulas sukan. Cuma yang aku mau katakan : Bertaubat lah wei kepada En. Salleh ni dan golongan yang sewaktu dengannya. Dan rakan dan sahabatku, sesungguhnya golongan seperti salleh ini telah diuji dengan ujian yang berat ini dan kelihatan seperti tidak mampu menangkis jadi marilah kita sama-sama berdoa untuk diri kita dan keluarga kita agar dikuatkan dan ditetapkan iman kepada agama yang benar ini. Dan semoga golongan seperti salleh ini bertemu jalan kembali ke pangkal jalan. Amiin. Sesungguhnya, sekarang ini akhir zaman. Kita juga manusia biasa sama seperti Salleh ini. Jika kita diuji dengan ujian sebegitu, sekuat manakan iman kita untuk menangkisnya? Jadi, banyak-banyaklah berdoa. Na'uzubillah.... Ok. Cukup la.

3 comments:

elyna griffin said...

hey, nak tnye pasal medela? mcmne? ok tak? planning to buy one soon

anyway sape pulok nyodok hijau salleh ni? story mory la

~n0rliza 0thman~ said...

dapat pam baru? pam ape tu? =D

semoga salleh tu sempat bertaubat..

plain_jane said...

lyn : ok.. :) dah menyerasikan diri.. heheh..

kak liza : sy beli freestyle kak liza.. hehe