Monday, November 08, 2010

Hari Isnin yang basah~~

Salam....

Huh. Rasa best pulak. Kenapa ye? Sebabnya saya dah selesai dipantau oleh GKMP atau Ketau Bidang. Cuak la jugak sebab aku aku baru je mengajar subjek Sejarah ni. Kalau ikutkan opsyen aku ialah Fizik dan dulu masa sekolah lama aku mengajar subjek Fizik dan sians untuk tingkatan 4 dan lima. Tup tup pindah ke sini aku diberikan subjek Sejarah dan Bahasa Melayu pulak. Mau terkincit aku pada awalnya. Ye la. jauh benar terpesong dari mata pelajaran opsyen aku. Bukanlah aku merungut. tak. Cuma cuak.. cuak beb.... Huhu.. Mengajar Sejarah mungkin aku boleh cuba tanpa banyak masalah tetapi Bahasa Melayu?

Ooo.. melekehkan Bahasa ye. Act la tu taknak mengajar BM. Mentang-mentang opsyen Fizik..

No..no..no.. Tak.. Sumpah tak. Pandai-pandai je serkap jarang. Biasa nih. Huh. Bagi aku, kasi la apa subjek sekali pun. Geografi ke, Kemahiran Hidup ke.. takpe.. Aiman tak kisah. Tapi tolong lah tidak subjek bahasa. Bahasa apa sekali pun tolong jangan. Tak yakin beb.

Tapi oleh kerana dah diberikan, untuk seminggu dua tu aku ikut je jadual yang dikeluarkan. Dan sepanjang masa tu lah setiap kai nak masuk kelas aku jadi panik. Bukan ape.. aku betul-betul blur. Sedangkan pembahagian bab pun aku tak berapa faham. Aku ni pulak jenis yang kalau benda yang paling basic aku tak faham.. selagi tu aku tak puas hati dan payah la nak gerak ke hadapan. Jadinya, setiap kali masuk kelas je buat ayat. Cuak.. cuak..

Nasib baik selepas itu ada perubahan jadual. Lepas tu aku dah tak diberikan subjek Bahasa melayu. Aku ajar Sejarah tingkatan 4 3 kelas. Fuh.. lega. So, semangat sedikit sebanyak naik. Dan setakat ni aku dah mula rasa selesa dengan subjek Sejarah. tapi aku tetap fight nak mengajar semula mata pelajaran opsyen aku masa DPLI dulu. Alhamdulillah, InsyaAllah tahun hadapan aku akan mengajar semula subjek Fizik kegemaranku. Tambah lagi dengan subjek Matematik dan ketika Kak Nida, Ketua Panitia Sejarah bertanyakan kalau aku boleh ajar Sejarah lagi aku pun bersetuju. Kenapa tidak kan? Aku sudah ada satu tahun pengalaman mengajar subjek yang dulunya asing bagi aku. Tapi sekarang aku rasa rugi kalau aku mensia-siakan. dengan sedikit penambahbaikan, mungkin pengajaran aku akan lebih berkesan. Em.. mungkin bukan sedikit penambahbaikan.. tapi banyak la jugak.. Hahaha..

Jadi aku sedang sangat tak sabar untuk menantikan tahun depan. Optimis :)

Err.. apa kaitan pulak dengan tajuk entri Isnin yang basah?? Oh.. pagi tadi hujan lebat, jadi basah la. Dan ada beberapa rumah kedai yang dilimpahi air setinggi 2 kaki. Tu je lah :)

Selamat memulakan minggu yang produktif :)

3 comments:

J.M.R said...

igtkn basah sebab apa..muahahahah

elyna griffin said...

yeay nnt dpt ajar ur own subject !! hehe all the best!

plain_jane said...

jmr : eppp... apo nih~~ haha

lyn : Yeay jugak ;) i'm so excited. hehehe

Monday, November 08, 2010

Hari Isnin yang basah~~

Salam....

Huh. Rasa best pulak. Kenapa ye? Sebabnya saya dah selesai dipantau oleh GKMP atau Ketau Bidang. Cuak la jugak sebab aku aku baru je mengajar subjek Sejarah ni. Kalau ikutkan opsyen aku ialah Fizik dan dulu masa sekolah lama aku mengajar subjek Fizik dan sians untuk tingkatan 4 dan lima. Tup tup pindah ke sini aku diberikan subjek Sejarah dan Bahasa Melayu pulak. Mau terkincit aku pada awalnya. Ye la. jauh benar terpesong dari mata pelajaran opsyen aku. Bukanlah aku merungut. tak. Cuma cuak.. cuak beb.... Huhu.. Mengajar Sejarah mungkin aku boleh cuba tanpa banyak masalah tetapi Bahasa Melayu?

Ooo.. melekehkan Bahasa ye. Act la tu taknak mengajar BM. Mentang-mentang opsyen Fizik..

No..no..no.. Tak.. Sumpah tak. Pandai-pandai je serkap jarang. Biasa nih. Huh. Bagi aku, kasi la apa subjek sekali pun. Geografi ke, Kemahiran Hidup ke.. takpe.. Aiman tak kisah. Tapi tolong lah tidak subjek bahasa. Bahasa apa sekali pun tolong jangan. Tak yakin beb.

Tapi oleh kerana dah diberikan, untuk seminggu dua tu aku ikut je jadual yang dikeluarkan. Dan sepanjang masa tu lah setiap kai nak masuk kelas aku jadi panik. Bukan ape.. aku betul-betul blur. Sedangkan pembahagian bab pun aku tak berapa faham. Aku ni pulak jenis yang kalau benda yang paling basic aku tak faham.. selagi tu aku tak puas hati dan payah la nak gerak ke hadapan. Jadinya, setiap kali masuk kelas je buat ayat. Cuak.. cuak..

Nasib baik selepas itu ada perubahan jadual. Lepas tu aku dah tak diberikan subjek Bahasa melayu. Aku ajar Sejarah tingkatan 4 3 kelas. Fuh.. lega. So, semangat sedikit sebanyak naik. Dan setakat ni aku dah mula rasa selesa dengan subjek Sejarah. tapi aku tetap fight nak mengajar semula mata pelajaran opsyen aku masa DPLI dulu. Alhamdulillah, InsyaAllah tahun hadapan aku akan mengajar semula subjek Fizik kegemaranku. Tambah lagi dengan subjek Matematik dan ketika Kak Nida, Ketua Panitia Sejarah bertanyakan kalau aku boleh ajar Sejarah lagi aku pun bersetuju. Kenapa tidak kan? Aku sudah ada satu tahun pengalaman mengajar subjek yang dulunya asing bagi aku. Tapi sekarang aku rasa rugi kalau aku mensia-siakan. dengan sedikit penambahbaikan, mungkin pengajaran aku akan lebih berkesan. Em.. mungkin bukan sedikit penambahbaikan.. tapi banyak la jugak.. Hahaha..

Jadi aku sedang sangat tak sabar untuk menantikan tahun depan. Optimis :)

Err.. apa kaitan pulak dengan tajuk entri Isnin yang basah?? Oh.. pagi tadi hujan lebat, jadi basah la. Dan ada beberapa rumah kedai yang dilimpahi air setinggi 2 kaki. Tu je lah :)

Selamat memulakan minggu yang produktif :)

3 comments:

J.M.R said...

igtkn basah sebab apa..muahahahah

elyna griffin said...

yeay nnt dpt ajar ur own subject !! hehe all the best!

plain_jane said...

jmr : eppp... apo nih~~ haha

lyn : Yeay jugak ;) i'm so excited. hehehe