Monday, November 29, 2010

Minuman Soya penyebab kanser payudara??

Assalamualaikum..

Rasa macam nak berblog malam ni. Tapi macam tak pasti nak tulis apa. Terus saja teringat draf-entri-dalam-hati yang dah tertangguh berminggu-minggu.

Minuman soya penyebab kanser payudara?

Umum sudah maklum bahawa kanser ini adalah penyebab utama kematian wanita di negara kita. Aku dah pernah terbaca artikel pasal ni cuma baru-baru ini teringat semula. Dan baru-baru ni aku tertonton daru dokumentari dalam tv yang membuatkan aku menjadi semakin skeptikal tehadap produk ini.

Aku yang sebenarnya 'hantu' soya dah jadi berfikir lapan sembilan kali setiap kali hendak membeli minuman soya ni. Sekarang aku dalam proses mengumpul maklumat dan sedang dalam usaha mengurangkan pengambilan minumam soya diproses. Entah la.....

Oleh kerana kemalasan telah menguasai diri, nanti jak lah aku sambung semula. Aci tak?? Hehehe..

Jangan maraaaah.. ;pppp

2 comments:

J.M.R said...

Amerika adalah pengeluar terbesar soya...:-)

plain_jane said...

tu la~~ dan cara diorang dapatkan ladang tu yang buat aku tawar hati walaupun soya diorang manis. ececece

Monday, November 29, 2010

Minuman Soya penyebab kanser payudara??

Assalamualaikum..

Rasa macam nak berblog malam ni. Tapi macam tak pasti nak tulis apa. Terus saja teringat draf-entri-dalam-hati yang dah tertangguh berminggu-minggu.

Minuman soya penyebab kanser payudara?

Umum sudah maklum bahawa kanser ini adalah penyebab utama kematian wanita di negara kita. Aku dah pernah terbaca artikel pasal ni cuma baru-baru ini teringat semula. Dan baru-baru ni aku tertonton daru dokumentari dalam tv yang membuatkan aku menjadi semakin skeptikal tehadap produk ini.

Aku yang sebenarnya 'hantu' soya dah jadi berfikir lapan sembilan kali setiap kali hendak membeli minuman soya ni. Sekarang aku dalam proses mengumpul maklumat dan sedang dalam usaha mengurangkan pengambilan minumam soya diproses. Entah la.....

Oleh kerana kemalasan telah menguasai diri, nanti jak lah aku sambung semula. Aci tak?? Hehehe..

Jangan maraaaah.. ;pppp

2 comments:

J.M.R said...

Amerika adalah pengeluar terbesar soya...:-)

plain_jane said...

tu la~~ dan cara diorang dapatkan ladang tu yang buat aku tawar hati walaupun soya diorang manis. ececece