Thursday, November 04, 2010

~ a new beginning iii ~

....
Muhammad Ryyan sekarang semakin aktif. Dah pandai merayap ala combat dan sedang dalam usaha untuk merangkak. Masa tidur pun dah kurang sebab asyik fikir nak main je kut. Biasanya tengah malam si kecik ni bangun dan merayap sorang-sorang. hampir berjaya bertepuk tangan walaupun kadang-kadang terkeliru dengan genggam gamit. Lagi tak tahan.. dah pandai ajuk orang tidur berdengkur T_T. Haaai.. Ryyan :)
...
Aci tak nak sambung entri yang dah pending berbulan-bulan? Kira aci la yaa.. ;)
Kalau rasa- rasa macam lost in space boleh la ulangkaji di sini untuk entri 1 dan di sini untuk entri 2.
Perjalanan keesokan harinya kami teruskan seawal pagi lagi. Rancangannya kami nak singgah kat spot makan yang menarik. Memang takde lain la.. makanan je yang dicari. Hohoh. Kami ikut jalan lalu Terengganu sebab nak bawak mak dengan bapak tengok-tengok tempat :) Sudahnya kami singgah di dua tempat. Yang pertama singgah beli dan makan keropok lekor kat... aku sudah tak ingat. Yang kedua singgah di Penarik.. makan seafood. Tepatnya lagi makan sotong, udang dan ikan yang semuanya celup tepung. Hohoho.. Tapi yang bestnya tempat tu tepi pantai, jadi beleh la rehat-rehat sambil dihembus angin pantai.. ceewah.. Hahahah.
Sampai je di Kelantan tengah hari tu kami terus ke Machang, rumah mama dan papa Anie. Mereka ni lah keluarga aku sepanjang aku di Kelantan dulu. Husband terus balik ke Ayer Lanas untuk persiapan majlis esok. Kami berehat-rehat di rumah je. Malamnya kami menziarahi Wakaf Che Yeh yang memang terkenal sebagai shopping spot di Kota Bharu terutamanya untuk shopping TUDUNG. Fuh.... memang banyak gila pilihan sampai rambang mata. Aku pun tak ingat aku ada beli ke tak sebab dah rambang mata sanagat bercmapur letih. Heheh.
Esoknya kami bertolak ke rumah Ayer Lanas. Ma dah booking satu homestay untuk kami. Jadi kami bersiap-siap di situ untuk majlis petang tu. Jurumekapnya atau Pak Andamnya ialah Abe Mat. Sebenarnya ada juga isterinya tapi Abe Mat ni juga yang mekapkan aku. Hasilnya... Hohoho... Speechless.. Abaikan.
Majlis selesai petang tu. Kelaurga aku balik ke homestay tu dan aku tinggal di situ melayan-layan tetamu sambil berkenal-kenalan. Esoknya aku dan husband hantar rombongan keluarga aku ke airport untuk penerbangan mereka balik ke KK.

JMR said...

owh..bercuti-cuti di kelate ye..~kem slm ko dodak:-)

~Ibu Anggun~ said...

tak la jmr..
ni kisah solu2 time wat majlis belah dodak.. hohoho

Thursday, November 04, 2010

~ a new beginning iii ~

....
...
Aci tak nak sambung entri yang dah pending berbulan-bulan? Kira aci la yaa.. ;)

JMR said...

owh..bercuti-cuti di kelate ye..~kem slm ko dodak:-)